close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחיר גרם כסף – מתי זה רלוונטי ואיך מחשבים אותו?

מערכת שורשב אייר, תשפא14/04/2021

רוצים לדעת מהו מחיר גרם כסף? רוצים לדעת איך אפשר לחשב אותו בקלות? כאן תמצאו את כל התשובות!

תגיות:
הכסף שלנו
כולנו מחזיקים כסף ולא רק בארנק! הכוונה היא לכך, שכולנו מחזיקים גם בחפצים שעשויים מכסף – המתכת. אחד השימושים העיקריים בכסף הוא תכשיטים מעוצבים, אבל גם תשמישי קדושה יקרים ויוקרתיים מכסף הינם נפוצים מאוד וכמו כן, גם חפצי נוי שונים לבית.

השימוש בכסף
כאמור, ישנם חפצים מסוגים שונים שעשויים מכסף ולמרבה הצער, אנשים רבים מחזיקים חפצים מכסף שהם אינם משתמשים בהם. אם ניקח כדוגמה את התכשיטים, הרי שיש תכשיטים שעוברים מדור לדור אבל אף אחד לא עונד אותם וכך נותרים ללא שימוש. תכשיטים אלו, בדומה לשאר סוגי החפצים העשויים מכסף, יכולים להימכר לקונה כסף וכך ניתן להפוך אותם מחפצים נטולי שימוש לכסף מזומן לפי מחיר גרם כסף

איך זה עובד?
כאמור, את חפצי הכסף שאתם רוצים למכור תוכלו להציע למכירה לקונה כסף. המכירה עצמה מתבצעת בפגישה משותפת, במהלכה הקונה יבחן את החפצים שהבאתם ויגיש לכם הצעת מחיר. לאחר ההסכמה המשותפת על המחיר, החפצים יעברו לידיו והוא ייתן לכם תמורתם את סכום הכסף המזומן שסיכמתם עליו ובנוסף, גם מסמכים לתיעוד פרטי העסקה.

מרכיבי המחיר
המרכיבים העיקריים, המשפיעים על מחיר הכסף המוצע למכירה הם המשקל שלו ומידת הטוהר שלו. מרכיב חשוב נוסף הוא ערך מניית הכסף בבורסה. ככל שערכה של מניית הכסף גבוהה יותר, כך גם ערך הכסף שאתם מציעים למכירה יהיה גבוה יותר. חשוב לדעת, שבעזרת מרכיבים אלה ניתן לקבל הערכה של שווי החפצים, אם מזינים אותם במחשבון מחיר גרם כסף. מחשבונים אלה ניתן למצוא בקלות ברשת האינטרנט.

מרכיבים נוספים של מחיר גרם כסף
כפי שצוין לעיל, בעזרת המחשבון ניתן לקבל הערכה של שווי החפצים. אם אתם תוהים למה ניתן לקבל מהמחשבון הערכה בלבד, הסיבה לכך היא, שיש גורמים נוספים שמשפיעים על שווי הכסף ולא ניתן להזין אותם למחשבון. לדוגמה, איכות היציקה של הכסף, העיצוב שלו, חותמת מכון התקנים ועוד.

האינטרס של הקונה
מן הסתם, ודאי כבר הבנתם מהו האינטרס שלכם למכור את חפצי הכסף שלכם. אבל למה שהקונה ירצה לקנות אותם? הרי בטח גם הוא לא צריך תכשיט מסוים או פסל קטן ויפה! ובכן, האינטרס של הקונה לעשות אתכם את העסקה ולקנות מכם את החפצים שאתם מציעים לו למכירה הוא, שניתן להתיך את הכסף הזה וליצור ממנו חפצים אחרים וחדשים. לדוגמה, ניתן להתיך שרשרת ולהפוך אותה לזוג עגילים. סביר מאוד להניח, שהקונה לא יבצע את ההתכה ואת מלאכת הצורפות בעצמו, אלא יעביר את החפצים לצורף שיוכל להתפרנס באמצעותם וליצור את האומנות שלו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה